top of page

Veel üks luuletus...

Tervitus!!

Tänane postitus on minu endatehtud itaaliakeelse luuletuse kohta, räägib vahetusaastast ja selle sügavamatest tunnetest/kihtidest. Mõtlesin, et see aitab mul endalgi minu oskuseid paremini analüüsida ja näha, kui kaugele olen arenenud. Ma ei hakanud paluma kellegil oma vigu parandama (mida neid kindlasti on), seega võtame seda kui ühe väikse proovina :) Kirjutasin allapoole võimalikult otsese eestikeelse tõlke.

Poesia sull'esperienza di un studente all'estero

Il sole carezzando i capelli,

il vento morbido ribellando tra mio pelle,

guardo il bandiero sventolando nel cielo,

nei colori verde-bianco-rosso

Alzo la testa, fissandoli con tanto attenzione,

che non mi resta mai senza.

***

L'anno all' estero

é una giostra di emozioni

Bellissima, grandissima, con variazioni dei diversi contrasti,

legando all'uno gruppo di lezioni opposti.

La vacanza con le spiagge calde e luminose

balzano nei menti dei miei amici e parenti

Loro non sanno a indovinare o dire

che cosa si insegna o che cosa ci viene

Il tempo veramente vola

é qualcosa che gia' all'inizio capivo

Comprensione che questo tutto

nel mio paese nuovo e carino

che abbia creato e per quello lavoravo,

mi é insegnato piu' che mai immaginassi

prendendomi fuori e cambiando me stessa

Qualche volta prendo

La foto

di miei ricordi

darendo un'occhiata ai sogni di nostri

Sono quelli momenti

nei cui io non mi riconosco

non nell'aspetto di naso-capelli

o nell'altezza di miei gambi

Ma cambiamento che a me é raggiunto

di tutti i giorni e minuti bellissimi,

che non sanno il tempo né posto

del mio cuore dove io mi conosco.

Prima l'anima mia

era stata costruito

degli anni d'adolescenza nell'ambiente conosciuto,

e pure io, anch'io ero tutto fatto diversamente

cosi' inesperta e giovanamente dipendente,

senza aver nessun comprensione

che cosa veramente significasse

un cammino di studente nel stato straniero,

che cosa si sentesse e vedesse in fuori.

Sono venuta e affrontavo

come creare una vita nuova,

una vita meravigliosa e grandiosa

come tutti aspettavano.

Non avevo pianificato fino all'ultimo dettaglio,

ma sapevo che dovessi iniziare

dal primo meraviglio.

Un frammento dopo un'altro

mio mondo iniziava crescere

Qualche volte piu' lentamente,

altre volte volando felicemente

La scintilla d'allegria,

speranza e meraviglia

dentro di me era sempre acceso

Era quello che mi avesse dato la forza

per sempre continuare mia strada

senza essere in corsa

Adesso sono qui

mia testa piena di belli ricordi,

mia natura fiorendo dalle piu´ belle persone

chi avevo coinvolto

al mio mondo nuovo,

conosciuto da poco, ma gia´ in cuore

E poi, alla fine,

si vede come tutte le quelle difficulta'

che si avesse incontrato intanto

vanno alla altra dimensione

se ce li ricordi come lezioni, sensazioni e momenti

con quale si ha imparato

che l'anno all'estero

sia tanto pure arte

o come la vita, il mondo tutto insieme,

nei diversi variazioni e punti

in ricchezza dei colori, sentimenti e esperienze

E che noi, studenti internazionali

abbiamo una grande possibilita'

per creare nostro mondo,

nostra galassia nuova

solo nell'anno

che contiene la vita in mesi

con le persone e momenti

che abbiano fatto la strada al nostro cuore

brillando per sempre,

e fino all'infinita' della vita

Luuletus vahetusõpilase kogemuse kohta

Päike silitamas juukseid,

pehme tuul mässamas minu nahas,

vaatan lippu lehvimas taevas,

värvides rohe-valge-puna

Tõstan pea, vaadates neid suure tähelepanuga,

mis mind (ilma) eal ei jäta

***

Aasta välismaal

on emotsioone karusell

Ilusaim, suurim, erinevate kontrastide versioonidega,

liitudes üheks vastastikuste õppetundide grupiks

Puhkus soojade ja eredate randadega

hüppavad minu sõprade ja sugulaste meeltesse

Nad ei oska arvata või öelda,

mida see õpetab või mis sellest tuleb

Aeg tõepoolest lendab

see on midagi, mida juba alguses mõistsin

Arusaam, et kõik see

minu uues ja armsas riigis,

mida olen loonud ja mille nimel töötasin,

mulle on õpetanud rohkem, kui eales ette kujutaksin

võttes mind välja ja muutes mind ennast

Mõnikord võtan

foto

minu mälestustest

andes ühe pilgu meie unistustele

Need on need hetked,

mil ma ennast ei tunne ära,

mitte nina-juuste väljanägemises

või minu jalgade pikkuses

Aga muutus, mis minuni on jõudnud

kõikidest nendest ilusatest päevadest ja minutitest,

mis ei tea minu südame aega ega kohta,

kus mina ennast tunnen

Varem minu hing

oli ehitatud

teismeea aastatest tuntud keskkonnas

ka mina, samuti mina, olin täiesti teistmoodi tehtud

nii kogenematu ja nooruslikult mitteiseseisev

ilma omamata vähimatki mõistmist,

mida tegelikult tähendas

ühe õpilase teekond võõral maal,

mida tuntakse ja nähtakse väljas

Tulin ja seisin silmitsi,

kuidas luua uut elu

imelist ja suursugust elu,

nagu kõik ootasid.

Ma polnud plaaninud kõike kuni viimse detailini,

aga teadsin, et pean alustama

esimesest imest/hämmastusest

Üks fragment teise järel

minu maailm hakkas kasvama

Mõnikord natuke aeglasemalt,

teinekord rõõmsalt lennates

Rõõmu,

lootuse ja hämmastuse säde

minu sees oli alati süüdatud

See oli see, mis mulle oli andnud jõudu

alati minu teekonna jätkamiseks

ilma jooksmata/kiirustamata

Praegu olen siin

minu pea täis ilusaid mälestusi

minu olemus õitsemas kõige ilusamatest inimestest

kelle olin kaasanud

minu uude maailma

vähetuntud, aga juba südames

Ja lõpuks

näed, kuidas kõik need raskused

mida olid kohanud vahepeal

lähevad teise dimensiooni

sa mäletad neid kui õppetunde, sensatsioone ja hetkeid

millega õppisid,

et aasta välismaal

on paljugi nagu kunst

või nagu elu, maailm kõik üheskoos

erinevates variatsioonides ja punktides

värvide, tunnete ja kogemuste rikkuses

Ja et meil, vahetusõpilased

on suur võimalus

luua meie maailm,

meie uus galaktika,

ainult ühe aastaga,

mis hõlmab elu kuudes

inimeste ja momentidega,

kes tegid meie südamesse tee,

särades igavesti,

ja kuni elu lõpmatuseni.

Loodan, et teile meeldisid, palju päikest ja rõõmu soovides,

Liis

RECENT POSTS:
SEARCH BY TAGS:
bottom of page